05 March 2016

Orang Nasihat Tu Ada Sebabnya...





Ambik gambar dari Facebook. Nak tag dia dalam ni xreti pulak. Nanti kalau free, carilah dia dalam Facebook dengan kata carian Mfrstudio.

Orang nasihat tu ada sebabnya. Bukan dengki bukan cemburu. Tapi kami tak nak keperitan yang kami pernah rasa masa bergelumang dengan dosa tu, anda juga rasainya. Tapi kalau kau dah rasa macam tu... lantak kau la. Jangan kata aku tak nasihat. #JanganCakapAhkakTakPayung.

Ramai. Ramai yang macam si gemuk ni. Dah tak tahu nak buat macam mana lagi. Tak ditegur, lain jadinya. Ditegur, eh dia melawan balik pula.

Orang tegur tu sebab orang sayang. Sebab orang tak nak kau ulang kesilapan yang orang lain pernah buat. Belajar dari kesilapan. Memang la. Kesilapan siapa? Kesilapan sendiri dan kesilapan orang lain. Itu maksud sebenarnya. Jangan sombong sangat tak nak terima teguran orang lain. Tak boleh bawak ke kubur pun.

1 comment:

adianiez AIDA said...

org tegur sebab org care.
nanti xde org tegur, hmmm baru tau!