23 June 2016

Kisah Orang Kaya Dan Anaknya



Salam Nuzul Quran buat semua umat Islam di seluruh dunia. Tak terasa sudah 17 hari dalam bulan Ramadhan yang kita telah lalui. Sekejap je rasa kan?

Zakat fitrah dah bayar ke belum? Waktu-waktu beginilah sesuai untuk membayar zakat fitrah untuk diri dan untuk yang ditanggung.

Sebut pasal zakat fitrah... Zakat fitrah dikenali juga sebagai zakat badan, zakat puasa, zakat Ramadan, dan zakat Fitri kerana masa untuk menyempurnakannya adalah pada akhir Ramadan dan menjelang Hari Raya Aidilfitri. Zakat fitrah adalah sebagai penyuci orang yang berpuasa daripada melakukan perbuatan keji dan buruk juga untuk dijadikan sumber keperluan orang asnaf ketika 1 Syawal(siang & malam).

Antara asnaf yang layak mendapatkan zakat adalah orang fakir dan miskin.

Dan ABM ada satu cerita tentang orang miskin dan orang kaya yang sesuai untuk dikongsi bersama.

Jom baca.








Setiap hari kita belajar benda baru. Even dari budak kecik yang baru kenal dunia pun kita boleh belajar. Apatah lagi dengan apa yang ada di sekeliling kita. Tapi kadang-kadang kita ni ego, tak mahu belajar dan ambil pengajaran, sedangkan Allah dah sediakan segalanya untuk kita ambil iktibar. So tell me, ego tu nak bawak pegi mana? KLCC?

Pahal emo lak ni? Hahahahaha

6 hari lagi. Kempen #MalaysiaNgaji di SINI

Entri terbaru Klinik M165 di SINI

1 comment: