27 November 2020

Aku Tahu...



Aku tahu kamu lagi hancur tapi jangan akhiri perjuangan ini. Aku tahu kamu lagi sedih tapi setidaknya hargailah usaha kerasmu selama ini.

Percayalah, orang yang kecundang berkali kali, orang yang melewati beribu kegagalan, dia akan lebih banyak belajar.

Memang tak ada orang dalam dunia ini yang sukakan kegagalan. Tak ada orang di dalam dunia ini yang suka berada di posisi kejatuhan. Tapi percayalah kegagalan adalah arah yang akan membawa langkahmu ke daerah kesuksesan.

Yakinlah bahawa usaha kerasmu selama ini tidak akan pernah sia sia. Suatu saat kejayaan akan datang memihak padamu.

Jika ingin menjadi PEJUANG harus BERANI JATUH dan SEMANGAT untuk BANGUN semula.

Jika hari ini kecundang, bangun dan mulailah kembali membina mimpi.

Tuhan tahu kamu sudah berusaha keras. Dia melihat air matamu yang jatuh dalam diam. Dia faham sepahit apa rasanya berjuang. Dan Tuhan itu tidak kejam. Dia akan beri bila tiba "waktu" itu.

Sabar terus. Jangan putus semangat. Terus berusaha. Waktu kamu akan tiba. 

-QowiyHeart-❤️☕️





 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Saya sangat menghargai komen yang diberikan, jika komen itu tidak melanggar apa jua sensitiviti. Kalau ada pelanggaran, saya tidak akan teragak-agak untuk memadamnya tanpa menyiarkannya. Terima kasih!