31 January 2019

31/365


30 hari sudah berlalu sejak ABM bertukar jabatan. Bertukar pejabat. Bertukar lokasi jabal rummat. Macam-macam yang ABM belajar. Dari sistem, kepada polisi. Daripada sikap, kepada perangai rakan sekerja. Daripada peel bos, hingga peel pelajar. 

Bukanlah semuanya serba baru buat ABM, kerana di pejabat lama juga, suasana tidak jauh berbeza. Namun mungkin disebabkan saiz library di sini lebih besar dan statusnya sebagai perpustakaan utama, tekanan tu lebih sikit. 

Masa ABM mula-mula masuk ke sini, pelajar semuanya dalam mood peperiksaan jadi kesibukannya tidaklah terlalu ketara. Kita tunggu je nanti bila pelajar masuk kembali bulan depan. 

Konvo pula bulan 3 atau bulan 4 nanti. Pasti kami akan lebih sibuk sebab masa tu la jumpa peel yang lebih dahsyat, bak kata senior kat sini. Kata mereka, ABM harus bersedia fizikal dan mental. Ada masa sebulan lebih lagi untuk ABM bersiap siaga. Macam nak berperang pula. 

Bulan Januari ni pun memang tak ke mana-mana untuk training ESQ, memandangkan memang tiada training Public yang diadakan di Selangor. Bulan depan baru ada. Anda nak tahu apa pasal ESQ? Boleh klik SINI

Berita sedih yang ABM terima bulan ini, apabila bos lama ABM masa ABM kerja di Ampang dulu, dimasukkan ke wad ICU Hospital Putrajaya. Sampai sekarang dia masih tidak sedarkan diri. Doktor terpaksa tidurkan dia sebab kalau dia dalam keadaan sedar, banyak benda yang dia fikir, di mana keadaan itu akan menjejaskan kesihatannya. 

Apapun, 31/365. Hari esok dan akan datang, pasti lebih mencabar. Moga Allah sentiasa berikan ABM dan orang sekeliling petunjuk, semoga kami terus berada di jalanNya yang benar. Aamiin Yaa Mujiib. 

Siapa ada Instagram? meh la follow ABM di SINI


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Saya sangat menghargai komen yang diberikan, jika komen itu tidak melanggar apa jua sensitiviti. Kalau ada pelanggaran, saya tidak akan teragak-agak untuk memadamnya tanpa menyiarkannya. Terima kasih!