20 May 2020

Korang Ni Dah Kenapa Hah?



Bila banyak benda-benda kurang pandai yang kau dengar sepanjang minggu lepas dan minggu ini... 
Rasa macam nak lepuk je orang-orang yang otak tertinggal (bodoh) ni. 

Minggu lepas, tular di laman sosial (Twitter khususnya) tentang seorang wanita yang memukul pasangannya di dalam kereta dengan barang-barang seperti botol air, beg tangan dan anak kecil (yes, anak kecil gais). Katanya hanya bergurau. Katanya tak sengaja. 

Kalau kereta kecil sekalipun, perlu ke hayun beg, hayun anak sampai macam tu sekali? Kot iye pun bergurau, ada tak nampak pasangan tu terhibur. Nak marah adalah. 

Nak bergurau, boleh. Cuma biar kena caranya. Kalau dah sampai menyakitkan hati dan fizikal, itu bukan gurauan namanya tu. Dah tu, tak reti pula nak minta maaf. Huh! 

Ya. Aku perempuan. Tapi kalau perempuan yang buat salah, aku tetap kecam. Kebenaran harus ditegakkan! (Gaya Papa Zola)

Itu satu. Malam tadi, tular pula video di mana seorang lelaki yang sedang menunggang motosikal membaling mercun ke arah pejalan kaki sambil ketawa. 

Izinkan aku marah sekejap guys. 
)!#)$)$&$$($8)Q)$(%*
Ok dah. 

Korang buat semua tu untuk apa? Seronok-seronok? Nak views? Nak popular cepat? Atau itu memang hobi korang? 

Macam mana korang nak orang hormat korang kalau perangai korang sendiri dah macam... binatang pun reti hormat orang yang selamatkan dia, tau?

Kalaulah mangsa tu mak ayah korang, adik-beradik korang, kekasih korang... Agak-agak korang gelak-gelak macam tu tak? Mesti la korang marah kan? Dah la mercun tu berbahaya. Boleh putus jari, boleh mati, tau tak? 

Apa? Nak bergurau? Berguraukah itu kalau sampai memudaratkan orang lain? 

Eh, banyak pulak aku bebel pasal budak-budak ni. Nak kata kecik lagi, dah besar panjang sampai boleh bawa motor. Otak tertinggal kat mana dik? 

Dah la. Penat pula membebel ni. Fikir-fikirkanlah. 


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Saya sangat menghargai komen yang diberikan, jika komen itu tidak melanggar apa jua sensitiviti. Kalau ada pelanggaran, saya tidak akan teragak-agak untuk memadamnya tanpa menyiarkannya. Terima kasih!