09 June 2020

Pengumuman Kes COVID 19 pada 9 Jun 2020



Ringkasan Kes COVID-19 pada 9 JUN 2020

Kes baharu dilaporkan: 7
Perincian kes baharu:-
-->  6 kes import (6 WN, 0 BWN)
-->  1 kes penularan tempatan (0 WN, 1 BWN)

Jumlah keseluruhan kes dilaporkan di Malaysia: 8,336

Jumlah kes aktif: 1,244

Kes sembuh: 281

Jumlah keseluruhan kes sembuh: 6,975

Jumlah keseluruhan kes di ICU: 6 (1 orang memerlukan bantuan alat pernafasan)

Kematian: 0

Jumlah keseluruhan kematian: 117

PENGUMUMAN KHAS YAB PM- 
Perintah Kawalan Pergerakan Pemulilhan atau PKPP bermula 10 Jun 2020 hingga 31 Ogos 2020

Nasihat berkaitan COVID-19
1) Elakkan 3S/3C (Sesak, Sempit & Sembang Dekat)
2) Amalkan 3W (Wash, Wear & Warn)
3) Terus patuh kepada S.O.P 
4) Muat turun aplikasi MySejahtera untuk membantu usaha Kerajaan memutuskan rantaian jangkitan COVID-19 di Malaysia!

- CPRC KKM


Jujurnya, aku gembira. Aku sujud syukur bila Dr Hisham membuat pengumuman itu. Aku hanya mampu beryukur sebanyak-banyaknya kepada Allah SWT. 

Ini yang kita mahukan. Ini yang kita perlukan. Dan ini yang kita dapat. 

Terima kasih, Yaa Allah. 




No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Saya sangat menghargai komen yang diberikan, jika komen itu tidak melanggar apa jua sensitiviti. Kalau ada pelanggaran, saya tidak akan teragak-agak untuk memadamnya tanpa menyiarkannya. Terima kasih!