14 July 2020

Novel #KatererCinta oleh Nurul Syahida



Dah lama aku tak update apa yang aku baca, kan? Sebenarnya, ada je baca. Cuma tak sempat nak update dalam blog. Insya Allah, kalau rajin, aku update. 

Bacaan terkini aku (yang aku habiskan dalam masa sehari - biasa la, kalau tak sibuk) ialah novel #KatererCinta nukilan Nurul Syahida. Buku ini yang boleh didapati di Perpustakaan Tun Abdul Razak, UiTM Shah Alam ini memang dah aku aim dari bulan lepas. Semalam je berkesempatan meminjam dan membacanya. 


Ada usia 22 tahun, Maira mengahwini lelaki yang dicintainya sejak dia berusia 16 tahun. Demi cinta dan rasa sayang, dia korbankan kerjaya dan hidupnya, demi menjaga ibu mertuanya Puan Nas yang sakit dan menjadi isteri yang setia pada Annasbakal seorang doktor. Namun, beberapa minit sebelum dia menyambut hari jadinya yang ke-23, Maira bergelar janda.

Selama lapan tahun dia berusaha untuk membina semula hidupnya dan memperbaharui matlamat hidupnya dengan mengejar kerjaya yang cemerlang dalam bidang katering. Pengalaman masa lalu dilupakan dan dia fokus sepenuhnya pada perniagaan yang semakin berkembang.

Tetapi bila klien terbaharunya adalah bekas suaminya sendiri, yang kini bakal mengahwini seorang wanita yang serba-serbinya lebih daripada Maira, Maira harus membuat pilihan. Sama ada dia melarikan diri daripada kesakitan yang sudah lama dipendam atau berdepan dengan masa lalu yang kembali menghantui dirinya.

Ohoi! Memang geram dan marah gile dengan si Annas ni. Terlalu ikutkan hati. Dan bila dah terantuk, baru nak terngadah. Tapi masih tak serik! 

Ops, spoiler pulak. Hehehe 


3 comments:

  1. Dah lama tak baca novel. sebelum ni masa mula2 keje memang selalu baca novel. dah terasa macam kita plak jadi watak dalam novel tu

    ReplyDelete
  2. Jannah Ramli : Memang best! Ingatkan nak jadikan bacaan ringan saja, tapi plot twist dia memang tak dijangka. Recommended!

    Han Hanni : Sama la kita. On off bab baca novel ni. Beli kemain banyak sampai lebih 1 kotak tapi tak baca. Ni baru nak mulakan balik. Huhuhu

    ReplyDelete

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Saya sangat menghargai komen yang diberikan, jika komen itu tidak melanggar apa jua sensitiviti. Kalau ada pelanggaran, saya tidak akan teragak-agak untuk memadamnya tanpa menyiarkannya. Terima kasih!