24 January 2021

Cheat Day | Maggi Goreng


Seperti biasa. Hari Ahad adalah hari tipu (cheat day). Jadi saya akan makan ikut suka hati saya. Erm. Tak la sangat.

Jadi menu hari ini ialah... Maggi goreng!

Nampak meenyelerakan, kan?

Resipinya mudah sahaja.

Panaskan minyak
Masukkan 1 sudu bawang mesin
Masukkan 1 sudu cili mesin (cili boh @ cili serbuk yg dibancuh)
Masukkan 1 sudu sos tiram
Masukkan 1 sudu sos cili
Masukkan 1 sudu sos tomato
Masukkan kicap ikut suka hati
Masukkan air ikut suka hati
Kacau sampai mendidih
Masukkan 2 bungkus megi - masak dulu bagi lembut sikit
Kacau hingga sebati ye kengkawan
Angkat n hidangkan

Resipi telur mata
Masukkan minyak
Masukkan 1 biji telur ayam
Angkat bila dah masak

Senang!

12 comments:

  1. Replies
    1. Rupa paras yang menarik walaupun hangit sikit. Hehehe. Rasa Insya Allah diterima tekak.

      Delete
  2. nmpk mcm pedas je tu makk.. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak pedas sikit tapi pedas yang saya boleh terima la.

      Delete
  3. Replies
    1. Boleh dah ni memasak untuk rancangan TV. Harapan! Hahaha

      Delete
  4. Wah nampak sedap! Ala-ala megi goreng basah rupa dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang nak buat basah-basah tapi xcukup air pulak. Huhuhu

      Delete
  5. Sedapnya maggi goreng.. lama tak buat.. Makan dengan kimchi lagi terangkat nie..

    ReplyDelete

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Saya sangat menghargai komen yang diberikan, jika komen itu tidak melanggar apa jua sensitiviti. Kalau ada pelanggaran, saya tidak akan teragak-agak untuk memadamnya tanpa menyiarkannya. Terima kasih!