27 March 2021

Benci Dan Sakit Hati?


 Memang kita tak boleh elak jika orang benci dan sakit hati dengan kita.Kadang benda remeh temeh pun jadi sebab rasa ketidakpuasan hati.

Berhadapan dengan orang seperti ini jangan cari siapa salah siapa betul.Kita di pihak yang benar pun nampak salah saja.

Diam, dan cubalah untuk bersabar.
Jika perangainya memang ego, sombong, susah nak terima teguran, biarkan mereka dengan anggapan mereka.Usah dilayan, kerana kita juga yang akan sakit hati.

Doakan agar dibukakan pintu hati, dilembutkan hati agar suatu hari nanti mereka menjadi 'manusia'.



8 comments:

  1. salam weekend adinda.. ­čśů

    ReplyDelete
  2. Susah nak puaskan hati semua orang.. Kalau orang dah tak suka kita apa boleh buat, takkan nak paksa dia suka kita.

    ReplyDelete
  3. Ai pun kadang ada tersakit hati dengan orang lain walaupun orang tu tak buat salah pun.

    ReplyDelete
  4. lama2 susah nak bersabar dgn orang yg rasa dia betul je. paling tak suka orang yg buat salah tp dia rasa dia je yg betul sampai affect orang lain. apalah nasib kai kenal org camni hahaha

    ReplyDelete
  5. Tak apalah kalau orang tak suka kita, kita pun bukan suka semua orang

    ReplyDelete
  6. bagi saya, kalau ada org membenci atau tak puas hati dengan saya, itu masalah dia. saya tak perlu untuk pikirkan masalah dia...

    ReplyDelete
  7. kita sendiri pun takleh elak perasaan kita dekat org kan.. apatah lagi nak elak perasaan org ke kita

    ReplyDelete
  8. Kita tak boleh nak halang orang suka ke benci ke, tu semua masalah diorang. Janji kita tak ganggi hidup orang lain sudahlah hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Saya sangat menghargai komen yang diberikan, jika komen itu tidak melanggar apa jua sensitiviti. Kalau ada pelanggaran, saya tidak akan teragak-agak untuk memadamnya tanpa menyiarkannya. Terima kasih!