10 July 2020

NIKMAT PALING BESAR DISYURGA BUAT INSAN ISTIMEWA...





Allah SWT berfirman ;

وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَاضِرَةٌ * إِلَىٰ رَبِّهَا نَاظِرَةٌ

MaksudNya ;
"Pada hari akhirat itu, muka (orang-orang yang beriman) berseri-seri, melihat kepada Tuhannya".
[Surah al-Qiyamah 22-23]

Ayat yg mulia ini menunjukkan bhw orang2 yg beriman akan melihat wajah Allah Taala dgn mata mereka di akhirat nanti. Wajah2 mereka yg indah dan berseri-seri kerana kenikmatan di syurga yg mereka rasakan, menjadi semakin indah apabila dpt melihat wajah Allah swt.

Imam Ibnu Katsir berkata: "(Kenikmatan) yg paling agung dan tinggi (yg melebihi semua) kenikmatan di syurga adalah memandang wajah Allah Yg Maha Mulia, kerana inilah ganjaran yg paling agung (melebihi) semua (kenikmatan) yg Allah berikan kepada para penghuni syurga. Mereka berhak mendapatkan kenikmatan tersebut bukan (semata-mata) kerana amal perbuatan mereka, tetapi kerana kurniaan dan rahmat Allah swt"

Drp Shuhaib bin Sinan r.a, Rasulullah saw bersabda: “Jika penghuni syurga telah masuk syurga, Allah berfirman: “Apakah kalian (wahai penghuni syurga) menginginkan sesuatu sbg tambahan (dari kenikmatan syurga)? Maka mereka menjawab:  Bukankah Engkau telah memutihkan wajah-wajah kami? Bukankah Engkau telah memasukkan kami ke dlm syurga dan menyelamatkan kami dari (azab) neraka? Maka (pada waktu itu) Allah membuka hijab (yg menutupi wajahNya Yang Maha Mulia), dan penghuni syurga tidak pernah mendapatkan suatu (kenikmatan) yg lebih mereka sukai drp melihat (wajah) Allah swt. Kemudian Rasulullah membaca ayat drp surah Yunus ayat 26. 
[Sahih Muslim]

Firman Allah SWT ;

لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا الْحُسْنَىٰ وَزِيَادَةٌ ۖ وَلَا يَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَلَا ذِلَّةٌ ۚ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُون

MaksudNya ;َ
"Untuk orang-orang yang berusaha menjadikan amalnya baik dikurniakan segala kebaikan serta satu tambahan yang mulia (melihat wajah Allah swt) dan air muka mereka pula (berseri-seri) tidak diliputi oleh sebarang kesedihan dan kehinaan. Mereka itulah ahli Syurga, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya".
[Surah Yunus 26]

♡Berusahalah utk menjadi hamba Allah yg benar2 soleh dan bertakwa, moga Allah kurniakan kita syurga yg terindah dan tertinggi serta dpt melihat Allah swt♡


08 July 2020

7 Salah Faham Pengurusan Organisasi & Kepimpinan



7 Salah Faham Pengurusan Organisasi & Kepimpinan

1. Organisasi yang hebat mesti bermula dengan idea yang luar biasa. Sebenarnya kita hanya memerlukan idea yang biasa-biasa, tetapi betul dan amat relevan untuk menjadikan sesebuah organisasi itu hebat

2. Organisasi yang hebat dipacu oleh seorang ketua yang amat berkaliber dan berkemahiran. Tanpa menafikan kepentingan seorang pemimpin yang hebat, prestasi sesebuah organisasi sebenarnya lebih ditentukan oleh kerjasama pasukan, budaya dan sistem dalaman yang dibina

3. Kebanyakan syarikat atau badan dunia yang berjaya meletakkan objektif keuntungan sebagai visi dan misi utama. Hakikatnya nilai dan sumbangan yang ingin diberikan kepada dunia merupakan daya tolak yang lebih mampan, termasuk bagi syarikat-syarikat korporat yang berteraskan keuntungan

4. Organisasi yang hebat berkongsi nilai teras yang sama. Sebenarnya, nilai teras boleh jadi berbeza dan unik mengikut syarikat atau organisasi masing-masing, yang penting ialah  sejauh mana nilai tersebut dibudayakan dan menjadi identiti organik dalam seluruh jentera organisasi (bukan robotik atau dibuat-buat)

5. Organisasi yang hebat sentiasa perlu melakukan transformasi dan menyesuaikan diri dengan keadaan semasa. Hakikatnya, apa yang perlu berubah ialah objektif, strategi dan pendekatan aktiviti, namun visi yang misi serta ideologi teras sepatutnya kekal dan terus relevan sepanjang zaman

6. Organisasi yang hebat tidak mengambil risiko (play safe). Salah, mengambil risiko adalah DNA asas dan merupakan kriteria yang mesti ada bagi mana-mana organisasi atau pergerakan di dunia

7. Sesiapa sahaja boleh menyertai dan gembira menjadi sebahagian daripada organisasi yang hebat. Tidak semestinya. Sesiapa sahaja boleh menyertai tapi hanya mereka yang serasi dan mempunyai budaya kerja yang tepat boleh berprestasi dan gembira dalam sesebuah organisasi hebat

Diadaptasi dari buku 'Built to Last'

Ir. Ts. Lukman Al Hakim


07 July 2020

Giveaway by ejulz & mamapie



Eh, eh! Ada segmen baru la. Ke aku yang dah lama tak bukak blog ni? Hahahahaha 


Klik gambar untuk join yea. 

Selamat join! 



Doa Hari Selasa




Doa Hari selasa

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
ٍ
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِيْنَ وَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِيْنَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْن

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Selawat dan Salam ke atas Junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. keluarga dan para sahabatnya.

Yaa Allah Ya Rahman Ya Rahiim Ya Dzal Jalali Wal Ikram…

Yaa ALLAH berikanlah kami kekuatan, berilah kami kemampuan, kuatkan-lah iman kami. Yaa ALLAH, kuatkan-lah agama kami dan Iman kami..

Ya Allah berkatilah kami dalam pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami dan keturunan kami.

Ya Allah terimalah taubat kami. Ya Allah Engkau yang Maha Menerima Taubat dan maha Penyayang.

Ya Allah jadikanlah kami orang yang bersyukur pada nikmat Mu, pemuji nikmatMu, menerima nikmatMu. Ya Allah sempurnakan nikmat kami kepada kami.

Ya Allah jauhkanlah kami dari riak, ujub dan takabbur tatkala kami menumpang di bumiMu ini Ya Allah, berlangitkan kekuasaanMu, bernafas dengan izinMu, berezeki dengan limpahan kurniaanMu.

Yaa ALLAH, sekiranya kami keluar dari landasanMU, berikanlah kami petunjukMU yang lurus dan yang haq.

Yaa ALLAH, semoga kami akan menjadi diri yang mukmin, yang soleh dan dekatkan
lah hati kami padaMU.

Yaa ALLAH Ya Tuhan kami berikanlah Nurr cahaya disetiap percakapan kami, pergerakan kami dan cahaya disetiap denyutan nadi kami, jantung kami dan cahaya dipenglihatan kami dan juga pendengaran kami.

Yaa ALLAH, tabahkan-lah, sabarkanlah sifat kami dan ikhlaskanlah hati kami dalam mengharungi bahtera kehidupan ini.

Yaa ALLAH sesungguhnya hanya kepadaMU-lah kami berserah diri.

Yaa ALLAH, seandainya saatnya tiba, ENGKAU memanggil kami tuk kembali ke sisiMU, matikanlah kami dalam keadaan beriman dan bertaqwa kepadaMU.

Yaa ALLAH segala amal ibadah kami semua hanya tertuju kepadaMU. Terimalah amalan kami hari ini dengan keridhaanMU hanya ENGKAU-lah yang menilai semua perbuatan kami .

Ya Allah sesungguhnya tiada daya dan kuasa melainkan dariMu juga.

Ya Allah Ya Tuhan kami terangilah cahaya pada hati-hati kami dengan cahaya hidayah Mu sebagaimana Engkau terangi bumi dengan cahaya matahari Mu buat selama-lamanya.

Ya Allah bukakanlah pintu kemenangan kepada kami dengan kemenangan yang nyata, kejayaan di dunia dan akhirat.

Ya Allah ampunilah dosa kami yang kami lakukan semenjak dari kami kecil lagi.

Wahai Tuhan yang Maha Pemberi keampunan dan penerima Taubat dan yang Maha Penyayang terimalah taubat kami dan sayangilah kami.

Ya Allah selamatkan lah diri kami, keluarga kami, saudara2 kami, rumah tangga kami, kampung kami dan negara kami dari sebarang ancaman luar dan dalam. Engkaulah Ya Allah tempat sebaik2 perlindungan.

Ya Allah akhirlah hidup kami dengan Islam, akhirlah hidup kami dengan membawa iman dan akhirlah hidup kami dengan husnul khotimah.

Ya Allah limpahkan ketaqwaan kepada kami serta berilah kami istiqamah dalam ibadah kami.

Ya Allah berilah kami kesihatan yang baik agar kami dapat melakukan kesemua ibadah kami dengan tenang dan selesa.

Ya Allah jadikanlah kami melakukan semua ibadah kami dengan bersungguh- sunguh semata mata untuk mendapat keredhaan dan ganjaran Mu.

Ya Allah kurniakanlah kepada kami kemampuan dan kesungguhan untuk beribadah dan lindungi kami dari berbagai fitnah.

Wahai Tuhan yang Maha Pemberi keampunan dan penerima Taubat dan yang Maha Penyayang. Ampuni lah kami dan terima lah taubat kami

رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ تَغْفِرْلَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ
رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ
وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.

آمِيْنُ… آمِيْنُ… آمِيْنُ… يَا رَبِّ الْعَالَمِين


06 July 2020

Sukar Untuk Solat Sebab Telekung Tak Ada?





Teruja tak? 

Jadi, klik link di Facebook post itu untuk mendapatkan telekung travel yang cantikkkkkkkk ini! 


03 July 2020

SYUKUR





Tidak boleh dibeli , tapi boleh dipupuk 
Salah satu cara untuk bersyukur adalah  ingat rezeki yang Allah beri kita walaupun kecil dan ingatkan diri bahawa Allah  selalu bagi aku rezeki yang best² tapi aku lalai mengingatiNya
.
Contohnya , kita cakap dekat diri Alhamdulillah dapat sejadah baru yang cantik , tapi aku masih solat tak on time.
.
Yang pasti tak semestinya cara ini berkesan , mungkin awak semua ada cara yang lebih baik untuk menjadi seorang yang bersyukur

Wallahu a'lam


02 July 2020

Setengah Tahun 2020...



Setengah tahun telah kita hadapi di tahun 2020 ini. Banyak dugaan, banyak cabaran. 

Bermula dengan jangkitan kes COVID-19 dengan peningkatan yang begitu ketara disusuli dengan perintah berkurung dan Perintah Kawalan Pergerakan yang dilaksanakan di beberapa negara di seluruh dunia termasuk Malaysia. 

Namun kita menghadapi dugaan ini dengan penuh tenang dan tabah. Walaupun ada yang berdegil, yang enggan mengikut SOP dan juga dengan selamba melanggar peraturan, namun sebahagian besar rakyat kita mematuhi arahan yang ditetapkan oleh kerajaan. 

Berbeza di negara-negara lain, mereka membantah arahan itu atas alasan melanggar hak asasi manusia, yang pada akhirnya mengakibatkan peningkatan kes yang begitu ketara, sehingga 'mengalahkan' negara pertama yang mendapat jangkitan awal pandemik itu. 

Ya, hak asasi manusia kadangkala membunuh manusia itu sendiri. 

Sesuatu arahan dan peraturan yang dilaksanakan, tidak lain tidak bukan hanyalah untuk memastikan keselamatan, kesihatan dan kesejahteraan manusia. Bukan bermaksud untuk mengurung atau menyekat manusia. Jika ada yang berfikiran sebegitu, sila la terjun ke lombong. Gurau je. 

Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) menyaksikan lebih banyak kelonggaran dibuka dan lebih banyak sektor dibuka. Terkini, Kementerian Pendidikan Malaysia mengumumkan pembukaan sekolah secara berperingkat bermula 15 Julai 2020 dan 22 Julai 2020. 

Teruskan mengamalkan norma baharu dan teruskan mematuhi SOP yang telah ditetapkan oleh kerajaan. Kita telah sampai ke tahap ini, di mana hanya 1 kes yang dicatatkan semalam, 1 Julai 2020. Kita mampu lakukannya. 

Kan? 


30 June 2020

Doaku Hari Ini



Ya Allah, tolonglah aku untuk senantiasa berzikir (mengingatiMu), mensyukuri (segala nikmat)Mu, dan beribadah dengan baik kepadamu.

Ya Allah Engkaulah Tuhanku, tidak ada yang patut disembah kecuali Engkau, Engkaulah yang telah menciptakanku, dan aku adalah hamba-Mu dan diatas ikatan janji-Mu yang aku jalankan semampuku, aku berlindung kepada-Mu dari segala keburukan perbuatanku, aku mengakui-Mu atas nikmat-Mu kepada diriku dan aku mengakui dosaku kepada-Mu, maka Ampunilah aku, Sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni segala dosa kecuali Engkau

Ya Allah, wahai Dzat Yang Maha Kuasa untuk menyelamatkan hamba-Nya dari segala bala' bencana, selamatkanlah kami dan keluarga kami dari bala bencana yg akan menimpa kami sebelum bala' bencana itu turun dari langit, 

Ya Allah, wahai Dzat Yang Maha mengetahui segala apa yg akan turun, selamatkanlah kami dan keluarga kami dari kejahatan yg akan turun, sehingga tidak turun.

Ya Allah, wahai Dzat Yang Maha mengetahui segala apa yg akan terjadi, selamatkanlah kami dan keluarga kami dari kejahatan yg akan terjadi, sehingga tidak terjadi.

Ya Allah sesungguhnya aku hadapi pagi hari yang Kau berikan ini dengan kenikmatan serta Kebaikan ('afiyah) dan tertutup rapi, maka sempurnakanlah nikmat-Mu untukku, serta Kebaikan ('afiyah) di Dunia dan Akhirat'.

Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepadaMu kebaikan hari ini, kemenangannya, pertolongannya, cahayanya, keberkatannya, dan petunjuknya. Dan aku memohon perlindunganMu dari kejahatan yang ada didalamnya dan kejahatan yang ada sesudahnya.

Ya الله berilah kami rahmat Mu Ya الله , letakkan kami dalam perlindungan Mu Ya الله dan hindarlah kami dari azab api neraka.

Ya الله, Engkau muliakanlah kami dan ampunlah segala salah dan silap kami.

Ya الله perkukuhkanlah iman kami dan terimalah segala amal kami yang tidak seberapa ini.

Ya الله sesungguhnya tiada daya upaya kami melainkan atas ketentuanMu.

Ya الله masukkan kami dalam golongan orang-orang yang Engkau kurniakan nikmat, bukannya orang-orang yang dimurkai dan bukan orang-orang sesat.

Ya الله , Ya Tuhan kami, berilah kami taufik dan hidayahMu supaya kami dapat memperbaiki diri kami.

Ya الله tambahkanlah kepada kami ilmu, iman dan amal.

Ya الله kami memohon kepada-Mu Ya Allah, berilah kepada kami rezeki yang halal, anak yang soleh, rumahtangga yang bahagia, usia yang berkat, doa yang mustajab, hajat yang tertunai, kesihatan yang berterusan, hutang yang terbayar, keselamatan dan kesejahteraan di dunia dan akhirat.

Ya الله peringatkan
kami apa yang kami lupa.

Ya الله sebagaimana Engkau telah cantikan rupa kami, maka cantikkanlah juga akhlak dan iman kami.

Ya الله kami memohon Ya الله , kurniakanlah kepada kedua ibubapa kami tempat yang istimewa di syurgaMu Ya الله .

Ya الله Ya Ghaffar Ampunilah dosa dosa dan kesalahan kami dan dosa ibubapa kami. Dosa seluruh ahli keluarga kami disayangi, Dosa saudara2 kami, sahabat2 kami, jiran2 kami dan seluruh umat islam dimana mereka berada . Sungguh jika tiada ampun dari-MU, niscaya kami termasuk golongan orang yang merugi..

Rabbanaa aatina fiddun-yaa hasanah, wafil aakhirati hasanataw waqinaa 'adzaabannaar..

Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga dan para sahabatnya.

Amin Ya Rabbal ‘Alamin


11 June 2020

Golongan Yang Dinaungi Di Akhirat





عَنْ أَبِي سَعِيدٍ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ سَبْعَةٌ يُظِلُّهُمْ اللَّهُ فِي ظِلِّهِ يَوْمَ لَا ظِلَّ إِلَّا ظِلُّهُ إِمَامٌ عَادِلٌ وَشَابٌّ نَشَأَ بِعِبَادَةِ اللَّهِ وَرَجُلٌ كَانَ قَلْبُهُ مُعَلَّقًا بِالْمَسْجِدِ إِذَا خَرَجَ مِنْهُ حَتَّى يَعُودَ إِلَيْهِ وَرَجُلَانِ تَحَابَّا فِي اللَّهِ فَاجْتَمَعَا عَلَى ذَلِكَ وَتَفَرَّقَا وَرَجُلٌ ذَكَرَ اللَّهَ خَالِيًا فَفَاضَتْ عَيْنَاهُ وَرَجُلٌ دَعَتْهُ امْرَأَةٌ ذَاتُ حَسَبٍ وَجَمَالٍ فَقَالَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ وَرَجُلٌ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ فَأَخْفَاهَا حَتَّى لَا تَعْلَمَ شِمَالُهُ مَا تُنْفِقُ يَمِينُهُ 

Daripada Abu Sa'id RA, Rasulullah SAW bersabda: "Tujuh (golongan) yang akan dinaungi Allah pada hari di mana tidak ada naungan lain kecuali naunganNya; pemimpin adil, pemuda yang tumbuh dalam beribadah kepada Allah, orang yang hatinya terikat dengan masjid bila ia keluar meninggalkannya hingga ia kembali lagi, dua orang yang saling mencintai kerana Allah, keduanya berkumpul kerana itu dan berpisah kerana itu, orang yang mengingat Allah saat menyendiri lalu kedua matanya berlinang, lelaki yang diajak oleh wanita yang memiliki kedudukan dan kecantikan (melakukan kejahatan) lalu ia berkata: Aku takut Allah, seseorang bersedekah lalu menyembunyikannya hingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diinfakkan oleh tangan kanannya." (Sunan Tirmidzi No: 2313) Status: Hadis Hasan Sahih

Pengajaran:

Setiap manusia akan dibangkitkan dan melalui kesusahan dan kepayahan padang mahsyar kecuali orang yang mendapat perlindungan dari Allah di Padang Mahsyar. Tujuh golongan orang yang akan mendapat perlindungan Allah di hari akhirat:

1.  Pemimpin yang adil

2.  Pemuda yang sentiasa beribadah kepada Allah

3.  Orang yang hatinya sentiasa tertambat ke masjid

4.  Dua orang yang saling mencintai kerana Allah, keduanya berkumpul dan berpisah kerana kecintaan kepada Allah.

5.  Orang yang mengingat Allah ketika bersendirian lalu berlinangan air matanya

6.  Lelaki yang diajak oleh wanita kaya dan cantik melakukan kejahatan,  lalu ia enggan dan berkata berkata: Aku takut Allah

7.  Seseorang yang bersedekah lalu menyembunyikannya hingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diinfakkan oleh tangan kanannya.

Berusahalah menjadi orang yang mendapat naungan dan RAHMAT Allah di hari Kiamat. Antara orang yang akan mendapat naungan dan perlindungan di padang mahsyar ialah mereka yang saling mencintai sesama mereka semasa di dunia kerana Allah.

Semoga kita menjadi salah seorang yang mendapat naungan di hari kiamat kerana saling cinta mencintai sesama Muslim semata-mata kerana Allah semasa kita hidup di dunia ini.




10 June 2020

Hari pertama PKPP



Hari pertama PKPP. 

Pagi-pagi lagi, bila aku buka mata, semak Whatsapp Status. Aku tengok kawan aku dah terbang ke Kuantan dengan kereta merahnya. Sejam kemudian, dia dah sampai. Laju! 

Masuk kerja, aku tengok makin banyak kedai memulakan operasi. Alhamdulilah. 

Bukak Twitter, tengok diorang meraikan PKPP dengan pelbagai cara. Salah satunya, fist bump antara PDRM dan ATM tanda "we did it!" 

Ada juga yang merakam detik-detik pembukaan semula sempadan negeri yang ala-ala opening ceremony. Halah halah halah..... 

Namun SOP tetap diamalkan dengan kebiasaan baharu dan norma baharu. 

Kita boleh buat. 3 bulan kita harungi bersama. Takkan yang ini tak boleh?

PKP mengajar kita erti beryukur. Jangan sia-siakannya.




09 June 2020

Pengumuman Kes COVID 19 pada 9 Jun 2020



Ringkasan Kes COVID-19 pada 9 JUN 2020

Kes baharu dilaporkan: 7
Perincian kes baharu:-
-->  6 kes import (6 WN, 0 BWN)
-->  1 kes penularan tempatan (0 WN, 1 BWN)

Jumlah keseluruhan kes dilaporkan di Malaysia: 8,336

Jumlah kes aktif: 1,244

Kes sembuh: 281

Jumlah keseluruhan kes sembuh: 6,975

Jumlah keseluruhan kes di ICU: 6 (1 orang memerlukan bantuan alat pernafasan)

Kematian: 0

Jumlah keseluruhan kematian: 117

PENGUMUMAN KHAS YAB PM- 
Perintah Kawalan Pergerakan Pemulilhan atau PKPP bermula 10 Jun 2020 hingga 31 Ogos 2020

Nasihat berkaitan COVID-19
1) Elakkan 3S/3C (Sesak, Sempit & Sembang Dekat)
2) Amalkan 3W (Wash, Wear & Warn)
3) Terus patuh kepada S.O.P 
4) Muat turun aplikasi MySejahtera untuk membantu usaha Kerajaan memutuskan rantaian jangkitan COVID-19 di Malaysia!

- CPRC KKM


Jujurnya, aku gembira. Aku sujud syukur bila Dr Hisham membuat pengumuman itu. Aku hanya mampu beryukur sebanyak-banyaknya kepada Allah SWT. 

Ini yang kita mahukan. Ini yang kita perlukan. Dan ini yang kita dapat. 

Terima kasih, Yaa Allah. 




Segmen Bloglist PKPP at aziankhalildotcom



Hari baru, minggu baru, entry baru, segmen baru! 

Segmen ini berbeza daripada segmen lain di mana peserta diminta untuk membuat screenshot blog berkenaan dalam entry penyertaan.