20 June 2019

Meroyan Di Chicken Rice Shop?


Sekarang ni, ABM hanya akan masuk ke blog ni bila nak membebel. Haduh. Sila la baca bebelan ABM yang.......... yang itu la. 

Semalam, ABM terjumpa satu video di Twitter, di mana seorang anak yang bawa ibunya ke Chicken Rice Shop di Putrajaya. Namun dek kerana tidak mendapat layanan yang sepatutnya, wanita ini mengambil keputusan untuk rekod 'kebiadapan' staf di situ. Dan berjanji untuk memviralkan video tersebut. 

Video tu viral, ya. Wanita tu dapat perhatian, ya. Tapi perhatian yang wanita itu dapat sungguh di luar jangkaannya. 

Masing-masing mengecam wanita itu yang 'tidak reti sabar', 'pemarah', ' tidak tahu peraturan CRS yang macam McD' dan sebagainya. 

Apa reaksi ABM? 

Kalau ABM jadi wanita tu, senang je. Kalau tak puas hati dengan layanan sesuatu kedai, keluar dari situ dan jangan datang lagi. ITU SAHAJA! Tak payah susah-susah nak meroyan depan kedai, semua orang tengok dan akhirnya, memalukan diri sendiri. 

Dan dengan membuat video tersebut dan marah-marah, wanita itu sebenarnya menunjukkan yang dia tidak selayaknya dihormati sepatutnya. Dia tidak menghormati orang lain, tidak menghormati pekerjaan orang lain. Tidak juga menghormati pelanggan di sana. Respect is earn, not get. 

Kepada kakak tersebut (ke makcik?), sudah-sudah la tu meroyan. Ingat apa jadi pada makcik yang meroyan dapat duit raya hanya RM5 daripada anak saudaranya? Makcik nak jadi macam tu ke? 

Sekian bebelan ABM hari ini. Assalamualaikum. 

No comments: